2013. szeptember 13., péntek

Péntek 13 Koreában?

Annyong K-Popperek!

     Ma egész nap azt hallottam, hogy mit szabad, mit nem szabad és mit muszáj tennem, hogy megelőzzem a szerencsétlenségeket, amik ma várhatnak rám, hiszen ma van... PÉNTEK 13.-a. Kedves MINDENKI, aki próbált ma rám ijeszteni, szeretném elmondani, hogy ez nem igazán sikerült...
    
     Annak ellenére, hogy itt születtem/nőttem fel, azért az édesapám és a nagyszüleim komoly gondot forditottak arra, hogy legyen meg bennem a helyes koreai öntudat, amit főleg azzal értek el, hogy bemutatták nekem a népem kultúráját. Ezért arra gondoltam, hogy most beszélhetnénk arról, hogy mitől is félnek és mitől nem, csupán néhány dolgot emlitve.
  1. A koreai kultúrában NEM jellemző a péntek 13.-ától vagy a 13.-as számtól való félelem. Viszont helyettesiti a 4-es szám. Ennek az áll a hátterében, hogy a kinai karakterrel leirt 4-es kiejtése megegyezik a halál szó kiejtésével. A koreai átlagosan babonás nép, a 4-es szám például kiszorult a liftekből. Valahogy igy néznek ki az emeletek: 1-2-3-F-5... Persze ez semmin nem változtat, az F betű ugyanúgy szerencsétlennek számit!
  2. Észrevetted már, hogy a koreaiak a körmüket mindig előbb beletekerik valamibe, mielőtt kidobják? Ez azért van, mert ha csak úgy eldobod, és egy állat véletlenül megeszi, akkor vele együtt megeszi a lelked egy darabkáját is. Ha ez megtörténik, akkor csak úgy szerezheted vissza a lelked elveszett darabját, ha egy macskával elfogatod azt a patkányt vagy egeret!
  3. Koreában az ajándékoknak is jelentősége van! Soha ne adj a kedvesednek cipőt, mert akkor el fog hagyni és a legyező sem jó ötlet, hiszen azt eredményezi majd, hogy kihül a kapcsolatotok!
  4. (F). Vigyázz, hogy ne ölj meg egy pókot sem délelőtt! Ha mégis megtetted, akkor valamilyen szerencsétlenségre számithatsz a koreai hagyomány szerint.
  5. Koreában a halottak neveit irjuk pirossal. Ha olyan nevét irod le pirossal, aki még életben van, akkor szerencsétlenséget okozhatsz az illetőnek!
  6. Tudod, hogy miért nem fütyülnek/fütyültek Koreában naplemente után? A szájhagyomány szerint az vonzaná a szellemeket!
  7. Nem véletlen, hogy van nekem is van egy 7. pontom a listán, hiszen a 7-es szám szerencsét hoz Koreában. Vedd körül magad ezzel a számmal, legyen az 7 óra, 7.-e, 7. hónap, bármi, és számithatsz a szerencsére! 
     Remélem nem bánjátok, hogy megosztottam veletek ezt a néhány egyszerű dolgot, sajnos az én tudásom is elég hiányos, bár ezek csak azok, amelyek először eszembe jutottak. Remélem tudtatok meg valami újat is!

K-bloggeretek,
Mia Kim

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése