2013. november 19., kedd

Itélőszék előtt: TOP - Doom DaDa (single)

Annyong K-Popperek!

     Talán felmerül a kérdés, hogy miért nem Taeyang RingaLingájáról irtam, de az a helyzet, hogy nem tudnám teljesen megválaszolni a kérdést. Elmondhatnám azt, hogy valójában arra készültem, nem erre, és azt is, hogy az utolsó pillanatig azt hittem, hogy most arról fogok irni, de valami mégis azt súgta, hogy inkább ezzel foglalkozzak. Remélem ennek is örülni fogtok!


Tárgyi bizonyitákok:
TOP - DOOM DADA
Megjelent: 2013. november 15.
Kiadó: YG Entertainment

Tárgyalás:

     Azon kaptuk magunkat, hogy három év kihagyás (szólóként) után TOP visszatért, hogy követelje a trónját a K-Pop rapperek között. Az új dal, a Doom DaDa először talán furának tűnhet, de ha többször megnézed, mint én (akár lassitásban is), akkor rájösz, hogy nagyon jól meg van csinálva, és képes leszel megérteni azt a kis humort is, amit az elején olyan furának találtál.


     Hogy kicsit elhelyezzük a YG Entertainment-es videók között... Hát semmiképpen nem olyan komoly, mint a G-Dragon féle Coup D'etat, de nem is olyan őrült, mint a PSY féle Gangnam Style. Amiben mondjuk egyezik a Coup D'etat és a Ringa Linga látványvilágával az az, hogy itt is sokkal sötétebb az MV, mint a K-Pop MV-k általában, viszont ez is telis tele van érdekes szimbólumokkal.
     Azért itt kitérnék arra, hogy TOP megnyerte a Fuse TV-től a 2013 Legszexibb zenészének diját, és ebben az MV-ben most lehetősége volt arra, hogy megmutassa, hogy nem csak jól néz ki, és nem csak jól rappel, hanem nagyon jó szinész is.
     Visszatérve a látványvilágra... hát az MV az fekete-fehér. Maga ez a dolog egy avantgárd tecknika, amit most arra használtak, hogy TOP-t, illetve a hangját tegyék a középpontba, erre kerüljön a főhangsúly.
     Az MV elején TOP háttal áll a kamerának. Ezt nem először teszi, a Turn It Up-ban is láttunk már tőle hasonlót - mind a két esetben a főszereplő (TOP) titokzatosságát hivatott a motivum erősiteni.
     Ha már motivumokat akarunk keresni, akkor nem hagyhatunk ki két filmet, ami igencsak eszünkbe juthat az MV alatt. Az első az 1968-as A majmok bolygója cimű film, amiben az emberek egy majmok álltal irányitott civilizációban éltek, illetve a 2001: Űrodüsszeia, amit korában úgy jellemeztek, mint műfajának 'Big Bang'-je. Ahogy a filmekben az emberiség evolúcióját láthattjuk, úgy TOP MV-je a saját evolucióját mutatja be, mint rapperét - lásd a majmok mikrofont találnak csont helyett, később pedig TOP a csontvázak között (vagy inkább velük) fut stb.
     Ha már avantgárdot emlitettem, akkor emlitenem kell Salvador Dali-t is. TOP maga sem titkolja, hogy Dali-fan, de most meg is mutatta ebben az MV-ben. Először is ott a fura gyerek, aki Dali Baby Map of the World cimű festményére emlékeztethet minket (ázsiai verzióban), amin keresztül Dali a világ jövőjét, mint a gyerekeket akarja bemutatni - TOP pedig a rap jövőjét látja a fiatalokban. Megjelenésileg pedig ott a bajusz, ami ebben a formában Dali védjegye volt (TOP-nak sem áll rosszul). Dali egyik klasszikussá vált mondata is testet ölt az MV-ben: "Sohasem kábítózok, hiszen magam vagyok a kábítószer.", ezt látjuk azokban a halucinálós jelenetekben, meg abban is, ahogy a lánynak a pupillája hatalmasra tágul. A robbanás is egy Dali képet hoz elénk, a The Three Sphinxes in Bikini-t, amit Dali az atombombák és Japán hatására festett.
     Ha már ott tartunk, hogy TOP minek a rajongója, akkor meg kell jegyeznünk a modern bútorokat, hiszen ezeket is szereti. Nem meglepő tehát, hogy ezekkel is találkozunk az MV-ben, például mindenki láthatja az olasz Capellini cég feliratát az ülőalkalmatosságon.

     Ha egy kicsit zeneileg akarjuk megközeliteni a dalt, akkor a YG Entertainment-nél mostanában oly divatos elektronikus dance elemeket vesszük észre először, amelyekben most nem találok kifogást, hiszent igen erőssé teszik a hangzást. Megfigyelhető még az erős basszus a háttérben, ami pedig remek kiegészitő TOP amúgy természetesen mély basszusos hangjának.
      TOP többek között arról is hires, hogy nem csupán erőteljesen, de hihetetlenül gyorsan is képes rappelni. Ezt most is megmutatja, a hallgató pedig közben érzi a belső feszültséget. Azzal, hogy ez után szinte váratlanul, hirtelen ér véget a dal, ez a belső 'harc' elcsendesül, hiszen TOP az egyértelmű győztes.

     Nem hiszem el, de még rengeteg mindent tudnák irni... viszont azt is szeretném, hogy ezt azért elolvassa valaki, ezért itt meg is állok. Értékelés!
Itélet: 
Dalszöveg: 4
Zene: 4
Koncepció: 5

ÖSSZESEN: 4+ ... ! ...

     TOP, gratulálok! Megcsináltátok, szép munka volt! Várom a Big Bang comeback-et!

K-bloggeretek,
Mia Kim

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése